Шевченківська громада
Черкаська область, Звенигородський район

Звіт про виконання завдань Програми соціально - економічного розвитку Шевченківської сільської ради за 2023 рік.

Дата: 28.02.2024 12:28
Кількість переглядів: 233

 

 

Додаток

До рішення сільської ради

від 16.02.2024 р. № 35 -1/VІІІ

 

Звіт про виконання завдань Програми соціально - економічного розвитку

Шевченківської сільської ради за 2023 рік.

 

В звітному періоді діяльність сільської ради та її виконавчих органів було спрямовано на реалізацію заходів Програми з метою створення умов для сталого місцевого розвитку Шевченківської сільської територіальної громади та підвищення рівня життя її населення.

Враховуючи цілі та пріоритети розвитку громади, виважену та принципову позицію виконкому ради, забезпечено стабільність на території громади за основними напрямками забезпечення життєдіяльності сіл. Провівши детальний аналіз виконання Програми соціально – економічного розвитку Шевченківської сільської ради необхідно відзначити, що фінансування заходів у 2023 році здійснювалось з урахуванням реальних можливостей сільського бюджету та за рахунок коштів державних субвенцій.

Шевченківська сільська територіальна громада, з центром в с. Шевченкове Звенигородського району, утворена 23 грудня 2018 року внаслідок об’єднання чотирьох сільських рад (Будищенської сільської ради, Пединівської сільської ради ( с. Пединівка с-ще Шампанія), Тарасівської сільської ради  та Шевченківської сільської ради ( с. Шевченкове, с- ще Кононове – Івасів та с. Демкове), 15 грудня 2020 року приєдналася Боровиківська сільська рада, (села Боровикове та с-ще Юркове).

До її складу входить 9 населених пунктів: с. Боровикове, с. Будище, с. Демкове, с-ще Кононове – Івасів, с. Пединівка, с. Тарасівка,с. Шампанія, с. Шевченкове, с-ще Юркове. Загальна площа території Шевченківської сільської територіальної громади складає 143,5 кв. км. в тому числі земель сільськогосподарського призначення – 102,79 кв. км., загальна чисельність населення станом на 01.01.2023 року становить 4105 осіб.

Провівши детальний аналіз виконання програми соціально - економічного розвитку  територіальної громади необхідно відзначити, що фінансування заходів Програми за 2023 рік здійснювалось з урахуванням реальних можливостей сільського бюджету та за рахунок коштів державних субвенцій. 

Стосовно цілей та пріоритетів розвитку громади, завдяки  виваженій та принциповій  позиції виконкому ради,   забезпечено  стабільність на території громади по основним напрямкам забезпечення життєдіяльності сіл, хоча з запровадженням воєнного стану, в зв’язку із вторгненням російських військ на територію України, перед сільською радою стояло немало викликів.

 

Виконавчий комітет сільської ради.

 

Протягом 2023 року до виконкому Шевченківської сільської ради надійшло 110 звернень громадян.

Із загальної кількості звернень - 49 письмових звернення, 96 звернень на особистому прийомі  сільського голови, секретаря сільської ради, старост в тому числі 14 звернень через засоби електронного зв’язку від вищих органів влади.

Найбільша кількість письмових звернень 23 щодо надання матеріальної допомоги на лікування, 9 заяв про надання матеріальної допомоги на поховання, 2 заяв на вирішення соціально - побутових питань та 4 заяви встановлення МАФ.

Із 110 звернень громадян (письмових та через засоби електронного зв’язку) вирішено позитивно 90 звернення, надано 20 роз’яснень та 1 інше.

Серед авторів звернень переважають найбільш соціально незахищені категорії населення (пенсіонери, особи з інвалідністю). Цю категорію громадян найбільше турбують питання надання матеріальної допомоги на лікуванння.

До землевпорядника сільської ради надійшло 112 заяв  щодо вирішення земельних питань (погодження меж), тощо. Всі заяви були розглянуті на засіданнях постійної комісії з земельних питань та винесені на затвердження сесії сільської ради.

Працівниками сільської ради приділяється особлива увага вирішенню питань, порушених у зверненнях осіб з інвалідністю , учасників бойових дій, громадян пільгових категорій, незахищених верств населення, внутрішньо переміщених осіб, учасників АТО, учасників бойових дій та членів їх сімей та інших осіб , які потребують соціального захисту та підтримки.

На всі звернення відредаговано відповідно до вимог чинного законодавства: надано відповіді, прийнято відповідні рішення сесії сільської ради та виконкому.

 

Фінансово-бюджетна політика

 

Стабільність та економічний розвиток територіальної громади передусім залежить від наповнення бюджету.

Дохідна частина бюджету по загальному фонду бюджету громади виконана на 108,83 %, в тому числі по власних доходах на 117,3 % до уточненого плану. Видаткова частина  бюджету виконана на 82,25%.

        Основним наповненням дохідної частини бюджету є податок та збір на доходи фізичних осіб, місцеві податки та збори, що сплачуються ( перераховуються)  згідно з Податковим  кодексом України та податкові надходження від підприємств та фізичних осіб. З них податок на доходи складає – 12 484 038,51 грн.(59,23 %) та податок на майно – 4 460 925,96 грн. (21,17 %),єдиний податок – 4 006 797,24 грн.(19 %)  в загальній сумі виконання плану по власних надходженнях.

Фінансування місцевого бюджету на протязі року здійснювалось за рахунок залишку коштів, що склався на 01 січня 2023 року в загальній сумі 9 847 040,00 грн., в тому числі власні кошти – 8 438 158,00 грн., залишок коштів дотації з місцевого бюджетуна здійснення переданих з державного бюджету видатків з утримання закладів освіти та охорони здоров»я за рахунок відповідної додаткової дотації з державного бюджету – 400 000,00 грн., залишок дотації з місцевого бюджету на проведення розрахунків протягом опалювального періоду за комунальні послуги та енргоносії, які споживаються установами, організаціями, підприємствами, що утримуються за рахунок відповідних місцевих  бюджетів за рахунок відповідної  додаткової дотації з державного бюджету – 999 100,00 грн., залишок субвенції з місцевого бюджету на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами  за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету – 9 782,00 грн.  Залишок нерозподілених коштів склав 3 832 756,43 грн.

Кредитування місцевого бюджету у 2023 році не планувалось .

          Пріоритетними у виконанні видаткової частини місцевих бюджетів у 2023 році, а особливо під час воєнного стану залишалися питання своєчасної виплати заробітної плати у бюджетній сфері, проведення розрахунків за спожиті бюджетними установами енергоносії та комунальні послуги, забезпечення інших виплат соціального спрямування, фінансування створення резерву продуктів харчування в громаді. Жодна з установ, що фінансуються з бюджету громади, не була переведена на простій , заробітна плата та всі обов»язкові виплати виплачено в повному обсязі, заборгованість по захищених статтях бюджету відсутня Видатки на виконання заходів, пов»язаних з військовою агресією російської федерації проти України склали  2 296 903,20 грн.,  в тому числі на заходи з тероборони – 436 605,00 тис.грн.( в т.ч. як субвенція іншому иясцевому бюджету – 400 000,00 грн.), підтримка  інших сил безпеки – 65 000,00 грн., грошова допомога військовослужбовцям та членам їх сімей – 448 500,00 грн., капітальний ремонт укриття – 1 078 098,20 грн., підтримка інших територій України, які постраждали внаслідок військової агресії – 268 700,00 грн. За минулий рік із загального фонду місцевого бюджету на заробітну плату з нарахуваннями спрямовано  19 611 683,43 грн. ( 58,4 % від загальної суми видатків), на придбання продуктів харчування – 687 357,17 грн. (2,05 % ),  на енергоносії використано коштів на загальну суму 2 811 948,10 грн.( 8,4 %).  Станом на 1 січня 2024 року   кредиторська заборгованість по загальному та спеціальному фонду бюджету відсутня.

       Показники економічного розвитку регіону

Сільське господарство. Виробництво культур зернових і зернобобових у сільськогосподарських підприємствах в порівнянні з відповідним періодом 2022 року збільшилось на 5,8 відсотків, урожайність склала 58,6 ц з 1 га зібраної площі. Виробництво соняшнику у сільськогосподарських підприємствах  в порівнянні з відповідним періодом 2022 року зменшилось на 2,4 відсотка, урожайність склала 28,3 ц з 1 га зібраної площі. Виробництво продукції тваринництва у сільськогосподарських підприємствах  в порівнянні з відповідним періодом 2022 року зменшилось:

-м’яса на 3,4 відсотка (реалізація на забій сільськогосподарських тварин у живій масі);

-молока на 2,4 відсотка.

Кількість сільськогосподарських тварин у сільськогосподарських підприємствах в порівнянні з відповідним періодом 2022 року:

  • на 6,0 відс. зменшилось поголів`я  великої рогатої худоби;
  • на 2,4 відс. зменшилось поголів`я свиней.

 

Заробітна плата.  У  2023 році розмір середньомісячної номінальної заробітної плати  штатних працівників підприємств, установ та організацій ( з кількістю працюючих 10 осіб і більше)  становив 12890,00 грн і порівняно з відповідним періодом минулого року зріс на 17,8 відсотка. Заборгованості із виплати заробітної плати  немає.    

Зайнятість та безробіття. Чисельність безробітних, що перебували на обліку в центрі зайнятості та скористались послугами служби зайнятості протягом  2023 року склала 35 осіб, з них 55 % – жінки, 20,2 % становить молодь, віком до 35 років. 

Станом на 01.01.2024 чисельність безробітних становить 26 осіб.  Протягом  2023 року в центрі зайнятості було зареєстровано 38 вакансій, з них 29 вакансії укомплектовано, таким чином рівень укомплектування становить 76,0 %.

Демографічна ситуація.  Упродовж  2023 року чисельність наявного населення зменшилась  і на 1 січня  2024 року становила 4105 осіб , внутрішньо переміщених осіб зареєстровано 624 особи, станом на кінець 2023 року вибуло 465 осіб,  проживають на те6риторії громади станом на тепер 159 осіб.

Основні бюджетоутворюючі підприємства сплатили  податків до бюджету громади:

  • СТОВ агрофірма «АгроРось» - 4 978 999,44 грн.
  • ТОВ НВФ «Урожай» - 3 520 543,06 грн.
  • Шевченківська філія СТОВ «Агрофірма Корсунь» - 3 225 768,24 грн.
  • Агрофірма «Корсунь» - 2 321 448,81 грн.
  • Сільськогосподарський виробничий кооператив – 1 655 431,39 грн.

Установи, від яких надійшло найбільше податку на доходи фізичних осіб із заробітної плати

  • Виконком Шевченківської сільської ради – 2 817 422,33 грн.
  • Шевченківська СЗШІ- 2 311 368,64 грн.
  • ВСП Шевченківський фаховий коледж УНУС – 1 834 567,77 грн.
  • Будищенський психоневрологічний диспансер – 1 592 935,65 грн.

 

 Доходи

         Заробітна плата.  У  2023 році розмір середньомісячної номінальної заробітної плати  штатних працівників підприємств, установ та організацій ( з кількістю працюючих 10 осіб і більше)  становив 12890,00 грн і порівняно з відповідним періодом минулого року зріс на 17,8 відсотка. Заборгованості із виплати заробітної плати  немає.          

 

Видатки та заборгованість.

Видатки сільського бюджету на 2023 рік заплановано у відповідності до статей 89 та 91 Бюджетного кодексу Україн з урахуванням  економного, ефективного використання бюджетних коштів, пріоритетного спрямування коштів на  захищені статті видатків в повному обсязі та забезпечення функціонування мережі закладів та чисельності працівників бюджетної сфери.

Відсоток виконання бюджету Шевченківської сільської територіальної громади по видатках за 2023 рік по загальному фонду становить 82,25 % (план – 40 834 589,00 грн., фактично витрачено 33 588 139,27 грн., залишок коштористних призначень  склав – 7 246 449,73 грн.). Виконання бюджету по спеціальному фонду бюджету становить – 96,97 % (план – 10 056 516,50 грн., фактично використано 9 751 388,95 грн., залишок кошторисних призначень склав – 305 127,55 грн.).

        У сумі видатків загального фонду сільського бюджету за 2023 рік 55,15 %, або 18 524 294,26  грн. до загального обсягу  складають видатки соціального спрямування, з них видатки на освіту – 42,75 %, або 14 380 979,28 грн., соціальний захист – 6,1 %, або 2 042 412,75 грн. та культуру – 6,3 % або 2 100 902,23 грн. Видатки на виконання заходів, повязаних з військовою агресією російської федерації проти України склали  2 296 903,20 грн. або 6,8 %.

Державне управління 

Видатки за даним напрямом  видатків включають видатки на утимання двох головних розпорядників коштів – виконавчого комітету та фінансового відділу Шевченківської сільської ради.

 Видатки бюджету на утримання  органів місцевого самоврядування за 2023 рік  виконані на 83,83 %  ( план – 8 553 950,00  грн., використано – 7 170 726,90 грн., залишок  асигнувань – 1 383 223,10 грн.)

На початок 2023 року затверджено структуру виконавчих органів ради,загальну  чисельність  апарату ради в кількості 43,0  штатних одиниць, з них 39,0 штатні одиці по виконавчому комітету та 4,0 штатні одиниці по фінансовому відділу. Фактично зайнятих посад – 34,0, з низ 3,0 –по фінансовому та 31,0 – по виконавчому комітету.Штатна чисельність збільшилася з 01 вересня 2023 року   згідно рішення сесії сільської ради від 28.08.2023 року № 31-8/VIII . До штатного розпису додалась 1,0 штатна одиниця  спеціаліста з безпеки в освітньому середовищі. На кінець року штатна чисельність склала 44,0 штатних одиниць, з них фактично зайнятих 35,0 , вакантних – 9,0 ( заступник сільського голови, державний реєстратор,  головний спеціаліст у ЦНАПі (земельні питання) , спеціаліст з обслуговування комп»ютерної техніки , головний спеціаліст ( видатки),  водій та 3,0 кочегари.

           Виплата заробітної плати з нарахуваннями проводилась з урахуванням вимог постанови Кабінету Міністрів України від 9 березня 2006 року № 268 “Про упорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів” (із змінами  та доповненнями) та  наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі і сільського господарства України від 23.03.2021 року № 609 “Про умови оплати праці робітників, зайнятих обслуговуванням органів виконавчої влади, місцевого самоврядування та їх виконавчих органів, органів прокуратури, судів та інших органів” (із змінами  та доповненнями),з урахуванням Положення про преміювання  та з  врахуванням  встановленої  мінімальної заробітної плати у 2023 році.

На заробітну плату з нарахуваннями у  2023 році використано  6 267 946,16 грн. ( 5 584 888,07 грн. по апарату виконавчого комітету, 683 058,09 грн.-фінансовий відділ) при планових затверджених показниках  6 975 550,00 грн. або 89,86 %. Економія коштів пояснюється наявністю вакантних посад, відпустками за власний рахунок , оплатою  довготривалих лікарняних листків.

 «Заробітна плата» використано кошти на:

- оклади –  2 191 833,84 грн.;

- надбавку  за ранг державним службовцям – 93 031,12 грн.;

- надбавку  за вислугу років – 320 906,08 грн.;

- надбавка за високі досягнення праці або виконання особлив  важливої роботи,за складнчсть, напруженість у роботі, особливий характер роботи, інтенсивність праці – 93 398,41 грн.

- доплата за виконання обов»язків тимчасово відсутнього працівника – 24 340,91 грн.

 -  матеріальну допомогу на оздоровлення –  324 528,10 грн.;

 -  матеріальну допомогу на вирішення соціально-побутових питань – 280 068,13 грн.;

-  премію – 1 547 679,28  грн.;

- одноразова грошова винагорода – 53 680,00 грн.

- доплата до мінімальної заробітної плати – 225 339,73 грн.;

- за роботу в нічний час – 3 914,42 грн.

 «Нарахування на заробітну плату» виконані на 88,21 % (план – 1 257 510,00 грн., фактично використано – 1 109 226,14 грн., залишок – 148 283,86 грн.)

 Нарахування на оплату праці становлять  менше 22%  в зв’язку з тим, що  на протязі року були лікарняні, які виплачувалися за рахунок коштів фонду соціального страхування та за рахунок сплати Єдиного соціального внеску в розмірі 8,41% за осіб з інвалідністю.

 “Предмети, матеріали, обладнання та інвентар” видатки виконані на 59,3 % (план – 448 750,00 грн., фактично використано – 266 031,35 грн., залишок – 182 718,65 грн.) Кошти витрачено на придбання: пальне для автомобіля,канцтоварів , запасних частин , пального , будівельних матеріалів , господарчих товарів , електротоварів,  передплата періодичних видань, вогнегасники, тощо.

“Оплата послуг (крім комунальних)”  видатки виконані на 38,4 % (план – 270 000,00 грн., фактично використано – 103 667,66 грн., залишок – 166 332,34 грн.). Кошти витрачено на послуги: ТО і заправка картриджів,  програмне забезпечення, заміна приладів обліку, ремонт  автомобіля , оплата послуг зв»язку ).

 «Видатки на відрядження» при плані 22000,00 грн. використано кошів 10 275,80 грн. або 46,7 %

 «Оплата комунальних послуг» виконано  на 60,4 % (план – 780 000,00 грн., фактично використано – 471 140,61 грн., залишок – 308 859,39 грн.), в тому числі:

 « Оплата  електроенергії» виконано на 48,92 % (план – 580 000,00 грн., фактично використано – 283 730,61 грн.)

 « Оплата  інших енергоносіїв та інших комунальних послуг» – 93,7 % (план – 200 000,00 грн., фактично використано – 187 410,00 грн., залишок – 12 590,00 грн.).  

« Окремі заходи по реалізації державних (регіональних) програм, не віднесені до заходів розвитку» виконано на 40,0 % ( план – 6 000,00 грн., фактично використано         –3 600,00 грн.

 « Інші поточні видатки» використано 49 265,32 грн. при планових показниках 49 650,00 грн. або 99,23 % до плану. Кошти використано для сплати податків та зборів, членські внески до Асоціації ОТГ, виконавчий збір та штраф.

         Відповідно до  ст.13 Бюджетного кодексу України спеціальний фонд по органам місцевого самоврядування сформований за рахунок передачі коштів із загального фонду бюджету до бюджету розвитку (спеціального фонду)” в сумі 83 080,00 грн.  “Придбання обладнання і предметів довгострокового користування” –  придбано комп»ютерну техніку.

Крім того, по інших джерелах власних надходжень згідно довідок про надходження в натуральній формі оприбуткована гуманітарна допомога в сумі 129 600,00 грн. (« Предмети, матеріали, обладнання та інвентар» - 129 600,00 грн. , отримано маски респіраторні на суму 92 000,00 грн. та електрообігрівачі на суму 37 600,00 грн.).

Станом на 01.01.2024 року виникла  кредиторська заборгованість  відсутня.

 

Освіта

          На протязі 2023 року по галузі освіта утримувалися такі загальноосвітні заклади: опорний навчальний заклад « Шевченківський ліцей» Шевченківської сільської ради, у складі якого також заклад дошкільної освіти  « Калинка»  та два дитячих садочки – у с.Будище та с. Тарасівка .

По галузі «Освіта» станом на 01.01.2023 року штатна чисельність становить  80,97 шт. од.,з них 33,22 штатні одиниці фінансувалися за рахунок коштів освітньої субвенції , 47,75 штатних одиниць – за рахунок власних коштів. У вересні 2023 року  згідно рішення сесії сільської ради від 28.08.2023 року № 31-7/VIII введено 1,0 штатну одиницю асистента вихователя  і на кінець року штатна чисельність становить 81,97 шт. од., в тому числі за рахунок коштів освітньої субвенції 33,22 шт.од., за рахунок власних коштів – 48,75 шт.од.

 Різниця на початок і кінець звітного періоду в кількості учнів шкіл та вихованців дошкільних навчальних закладів знаходиться в межах прибуття/вибуття дітей в заклади освіти.

      Уточнений план затвердженого кошторису звітного періоду складає  18 854 626,00 грн.,  в тому числі загального фонду бюджету – 9 482 813,00 грн., спеціального фонду – 9 371 813,00 грн., в розрізі:

 «Надання дошкільної освіти» – 1 479 350,00 грн., по загальному фонду – 1 416 350,0 грн., по спеціальному – 63 000,00 грн.

 «Надання загальної середньої освіти  закладами загальної середньої освіти за рахунок коштів місцевого бюджету » 15 040 741,00 грн., по загальному фонду – 8 784 900,00 грн., по спеціальному – 6 255 841,00 грн.

 «Надання загальної середньої освіти  закладами загальної середньої освіти за рахунок освітньої субвенції » - 7 087 000,00 грн.

 « Інші програми та заходи у сфері освіти » -  31 416,00 грн. по загальному фонду бюджету.

« Надання освіти за рахунок залишку  коштів за субвенцією з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами на кінець бюджетного періоду» - 12 086,00 грн.

« Співфінансування заходів, що реалізуються за рахунок освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам (за спеціальним фондом державного бюджету) – 5 878,00 грн.               

  « Надання дошкільної освіти» -  виконання становить  813 833,43 грн., що становить 81,27 % від запланованого. Залишок асигнувань  в сумі 187 566,57 грн.   пояснюється економією коштів у зв’язку з виплатою лікарняних за рахунок ФСС з ТВП .

 «Продукти харчування» - виконання становить  95 872,39 грн. (54,17 %). Залишок асигнувань  у сумі 81 127,61 грн.відбулася внаслідок  зменшення діто-днів відвідування у зв»язку з хворобою дітей та збільшення кількості категорійних дітей.

 «Оплата електроенергії» - виконання становить 97,27 % -64 539,29 грн. при плані 66 350,00 грн. . Залишок асигнувань становить лише 1 810,71 грн.

 « Оплата інших енергоносіїв та інших комунальних послуг»- виконання становить 88,76 %, при плані 100 000,00 грн. використано 88 760,00 грн. на придбання дров.

« Окремі заходи по реалізації державних (регіональних)  програм, не віднесені до заходів розвитку » - виконання становить 98,29 % - 1 720,00 грн. при плані 1 750,00 грн.

По спеціальному фонду бюджету проведено видатки по  « Капітальний ремонт інших об»єктів» в сумі 50 000,00 грн. ( придбано та встановлено твердопаливний котел у закладі дошкільної освіти с.Будище ), а також придбано продукти харчування на суму 13 000,00 грн. Отримано благодійну допомогу на суму 16 600,00 грн., а саме електрогенератор та згідно довідки про надходження в натуральній формі проведено касові видатки.

На протязі 2023 року штатна чисельність по дошкільним  закладам освіти громади залишалась без змін і становила 11,0 штатних одиниць як на початок так і на кінець року.

Станом на 01.01.2024 року  кредиторська та дебіторська заборгованість відсутня.

 «Надання загальної середньої освіти закладами загальної сердньої освіти за рахунок коштів місцевого бюджету »   - виконання становить 94,26 %, (4 043 007,42 грн.) при планових показниках 4 289 200,00 грн. Залишок асигнувань  в сумі 246 192,58 грн. пояснюється економією коштів у зв’язку з відпустками за власний рахунок, виплатою лікарняних за рахунок ФСС з ТВП та нарахуванням податку із заробітної плати працюючим інвалідам за ставкою 8,41% .

 «Продукти харчування» - виконання становить  591 484,78 грн. (76,32 %) при плані 775 000,00 грн. Залишок асигнувань  у сумі 183 515,22 грн.відбулася внаслідок  зменшення діто-днів відвідування у зв»язку з хворобами дітей та збільшення категорійних дітей.

 «Оплата електроенергії» - виконання становить 96,53 % (399 268,75 грн.) при плані 413 600,00 грн. Залишок асигнувань  в сумі 14 331,25 грн.пояснюється економним використанням, впровадженням енергозберігаючих приладів . 

 «Оплата інших енргоносіїв та інших комунальних послуг» - виконання становить 82,34 % - при планових призначеннях 1 979 100,00 грн. використано  1 629 685,00 грн. Залишок асигнувань у сумі 349 415,00 грн. утворився за рахунок зменшення загальної суми видатків внаслідок зменшення ціни за один кубометр при проведенні торгів .

 « Окремі заходи по реалізації державних (регіональних) програм, не віднесені д заходів розвитку»  - виконання становить 99,59 % або 11 950,96 грн. при плані 12 000,00 грн.

 « Інші виплати населенню» - 57 506,40 грн. при планових показниках 62 000,00 грн., відсоток виконання  92,75.

По спеціальному фонду бюджету профінансовано капітальних видатків на суму 9 178 979,78 грн.,  з них 1 078 978,20 грн. – капітальний ремонт укриття , 4 951 001,58 грн. – капітальний ремонт покрівлі закладу дошкільної освіти « Калинка»  опорного навчального закладу, придбано шкільний автобус – 3 149 000,00 грн. ( 2204 300,00 грн.- субвенція з державного бюджету , 944 700,00 грн.- власні кошти). Крім того, згідно довідок про надходження в натуральній формі : рюкзаки, спортивний інвентар, гігієнічні набори, книги на суму 199 981,34  грн., плита електрична та шафа – 73 140,00 грн., генератор – 35 000,00 грн., всього на суму 308 121,34 грн . Ще за рахунок коштів спеціального фонду придбано матеріалів на суму 4 999,95 грн. та медикаментів на суму 4 172,60 грн.

 

Крім того , за рахунок коштів спеціального фонду бюджету придбано цифрову метеостанцію на загальну суму 19 850,00грн., з них 13 972,00 грн. – кошти , що надійшли з державного бюджету, 5 878,00 грн. – власні кошти.

Станом на 01.01.2024 року  кредиторська та дебіторська заборгованість відсутня.

 «Надання загальної середньої освіти  закладами загальної середньої освіти за рахунок субвенції з державного бюджету» - 7 087 000,00 грн. Кошторисні призначення по даній програмній класифікації видатків передбачає виплату заробітної плати з нарахуваннями виключно педагогічним працівникам. Відсоток виконання 75,05  або 5 315 546,11 грн., залишок асигнувань 1 771 453,89 грн. За рахунок коштів освітньої субвенції утримувалось  33,22 штатніх одиниць. Фонд заробітної плати педагогічних працівників включає виплати окладу, надбавки за вислугу років, надбавка відповідно до постанови КМУ від 23.03.2011 № 373 в розмірі 20%, за заміну, перевірку зошитів, класне керівництво, гурткову роботу, премія до Дня працівників освіти, допомога на оздоровлення.

Заборгованість відсутня.

  « Надання  освіти за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами» - відсоток виконання  100 або 6 835,00 грн. при плані 6 835,00 грн.  Кошти використані для оплати праці педагогів інклюзивного класу. Кредиторська заборгованість відсутня.

  « Надання  освіти за рахунок залишку коштів за субвенцією з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами на кінець бюджетного періоду» використано кошти в сумі  12 086,00грн., залишок відсутній.

 « Співфінансування заходів, що реалізуються за рахунок освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам (за спеціальним фондом державного бюджету) використано кошти в сумі 5 878,00 грн., залишок відсутній.

      Працівниками  бухгалтерії здійснюється постійний контроль за станом дебіторської/кредиторської заборгованості. На постійній основі проводиться робота з керівниками освітніх закладів щодо недопущення заборгованості зі сплати батьківської плати  до бюджету.

Соціальний захист та соціальне забезпечення

        У 2023 році з  метою ефективної організації діяльності сільської ради у сфері соціального захисту населення та надання соціальних послуг, відповідно до  Постанови Кабінету Міністрів України від 23 грудня 2015 р. № 1093 «Про внесення змін до Постанови КМУ від 29 грудня 2009 р. № 1417» , керуючись ст.25, ст,59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Шевчеківська сільська рада вирішила створити Центр надання ьсоціальних послуг», до складу якого входить 2 відділення: Забезпечення соціальними послугами за місцем проживання громадян,які не здатні до самообслуговування у зв»язку з похилим віком,хворобою,інвалідністю та відділення служби для дітей,сім»ї та молоді.

На соціальний захист та соціальне забезпечення  видатки в бюджеті громади заплановані в загальній сумі 2 301 261,00 грн. У складі  асигнувань по соціальному захисту передбачено видатки на :

  « Надання пільг окремим категоріям громадян з послуг оплати зв»язку»

Видатки виконанні на 50,00 % - використано 1 000,00 грн. при плані 2000,00 грн. Кошти переаховано згідно поданих документів заявником.

 « Пільгове медичне обслуговування осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи»

Це кошти субвенції з обласного бюджету . Уточнений план – 15393,00 грн., отримано 10 263,00 грн., використано коштів згідно поданих документів заявниками в сумі 10 148,75 грн. , відсоток виконання 65,93, залишок коштів в сумі 114,25 грн. повернуто.

 « Видатки на поховання  учасників бойових дій та осіб з інвалідністю внаслідок війни»

При планових показниках в сумі 5 624,00 грн. кошти не використовувались у 2023 році.

 «Забезпечення соціальними послугами за місцем проживання громадян,які не здатні до самообслуговування у зв»язку з похилим віком,хворобою,інвалідністю»

Видатки виконанні на 98,46 % - використано 1 252 069,65 грн. при плані 1 271 610,00 грн.

 «Заробітна плата» видатки виконані на 96,93 % (план – 1 025 000,00 грн., витрачено – 1 024 327,53 грн., залишок – 672,47 грн.).  

Заробітна плата виплачена в сумі – 1 024 327,53 грн. в т.ч.:

посадові оклади – 596 245,23 грн.;

доплата до мінімальної заробітної плати – 210 935,40 грн.;

надбавка за вислугу років – 62 699,80грн.;

оздоровлення – 49 658,60 грн.

премії  - 104 788,50 грн.

 Дебіторська та кредиторська заборгованість відсутня.

По спеціальному фонду за рахунок благодійних внесків отримано набори зимового одягу для немовлят на суму 2 391,66 грн.

Штатна чисельність працівників на початок та на кінець 2023 року становить 11,0 штатних одиниць.

  «Оздоровлення та відпочинок дітей (крім заходів з оздоровлення дітей, що здійснюються за рахунок коштів на оздоровлення громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи)» 

При початковому плані в сумі 40000,00 грн. фінансування на протязі року не відбулося. Кошти не використані у зв»зку з тим, що знайшлося бажаючих поїхати на оздоровлення по путівках.

 « Компенсаційні виплати особам з інвалідністю на ремонт,технічне осблуговування автомобілів, мотоколясок і на транспортне обслуговування»

Це кошти субвенції з обласного бюджету . Уточнений план – 2 134,00 грн., використано 1 988,35 грн. , відсоток виконання 93,17. Повернуто невикористані кошти в сумі 0,65 грн.

 «Інші заходи у сфері соціального захисту і соціального забезпечення» 

Видатки виконані на 80,58 % (план – 964 500,00 грн., фактично використано –777 206,00 грн., залишок – 187 294,00 грн.). Кошти використані згідно затверджених  програм:

1.Програма соціального захисту населення Шевченківської ради «Турбота» на 2023-2024 роки (затверджена рішенням сесії с/ради від 22.12.2022 р. № 24 –1/VІІI). Кошти витрачені на матеріальну допомогу:

на  лікування   – 36 000,00 грн.(18 ос.по 2 000,00грн .);

на поховання  – 4 000,00 грн. ( 2 ос. по 2 000,00 грн.);

одноразова допомога на поховання загиблого військового – 60 000,00грн.( 6 осіб по 10 000,00 грн.);

одноразова допомога на реабілітацію після поранення – 10 000,00 грн.( 1 особа);

придбання труни для поховання військового – 9 500,00грн.

одноразова допомога військовослужбовцям до Дня захисника  та захисниць України – 264 000,00 грн. ( 132 ос. по 2 000,00 грн.)

 грошова допомога для відшкодування вартості  проїзду на гемодіаліз – 16 000,00 грн.

подарункові набори дітям військовослужбовців ло Дня святого Миколая – 41 706,00 грн.

 2.Програма « Підтримки мобілізованих на території Шевченківської сільської територіальної громади на 2022-2023 роки» - виплачено 105 000,00 грн.- допомога на вирішення соціально-побутових питань мобілізованим, які отримували заробітну плату в установах, що фінансуються з місцевого бюджету .

3.225 000,00 грн. – кошти субвенції з обласного бюджету для виплати одноразової грошової допомоги членам сім»ї особи, що загинула,захищаючи Україну.

 

 «Культура і мистецтво»

 

    «Центр культури та дозвілля»  Шевченківської сільської ради створений у 2019 році.

До складу Центру входить 12 установ, в тому числі: бібліотеки -6,  будинки культури – 5 сільський клуб – 1.

 Штатна чисельність в цілому по закладам культури  на початок та на кінець  2023 року складає 16,75 шт. од ., на протязі року не змінилася.

 Плановий обсяг видатків загального фонду по галузі «Культура і мистецтво» заплановано в сумі – 2370600,00 грн. 

Обсяг видатків спеціального фонду по галузі «Культура і мистецтво»  заплановано на 2023 рік у сумі 2500 грн.

«Забезпечення діяльності палаців i будинків культури, клубів, центрів дозвілля та iнших клубних закладів»

        По загальному фонду на утримання Центру культури та дозвілля видатки виконані на 84,35 % (план – 2 490 800,00 грн., витрачено – 2 100 902,23 грн., залишок асигнувань – 389 897,77 грн.).

         На 2023 рік заробітна плата з нарахуваннями працівникам культури запланована згідно вимог чинного законодавства. «Заробітна плата» видатки виконані на 93,20% (план –1 500 000,00 грн., витрачено – 1 397 946,47 грн., залишок – 102 053,53 грн.). Кошти не використані в зв’язку лікарняними та відпустками за власний рахунок.

Заробітна плата виплачена в сумі – 1 397 946,47 грн. в т.ч.:

посадові оклади – 891 688,50 грн.;

доплата до мінімальної заробітної плати – 242 592,60 грн.;

підвищення працівникам бібліотек згідно постанови КМУ від 30.09.2009 №1073 в розмірі 20 % - 72 515,40 грн.

надбавка за вислугу років – 82 913,80 грн.;

матеріальна допомога на оздоровлення –51 408,70 грн.

премія до Дня працівників культури – 56 827,47 грн.

 «Нарахування на заробітну плату» - 95,40 % (план – 402 000,00 грн., використано – 383 498,43 грн., залишок – 18 501,57 грн.). Відсоток нарахування на заробітну плату по установах культури становить 27,45 , тому що значна частина працівників працюють на половину ставки.

Штатна чисельність працівників на початок та на кінець року становить  16,75 штатних одиниць.

 «Предмети, матеріали, обладнання та інвентар» виконані на 72,11% (план – 48 000,00 грн., використано – 34 612,98 грн., залишок – 13 387,12 грн.). 

 «Оплата послуг (крім комунальних)» - 54,52 % (план – 40 000,00 грн., використано – 218 079,00 грн., залишок – 181 921,00 грн.).

 «Оплата електроенергії» - 61,33 % (план – 102 300,00 грн., використано – 62 740,45 грн., залишок – 39 559,55 грн.). Кошти не використані у зв»язку з економією по всіх статтях видатків.

 «Оплата інших енергоносіїв  та інших комунальних послуг» - 0 %  виконаня (план – 34 000,00 грн., використано –  0 грн.  Кошти на придбання дров не використані, забезпечення паливом відбувалося власними силами.

По спеціальному фонду бюджету «Забезпечення діяльності палаців i будинків культури, клубів, центрів дозвілля та iнших клубних закладів» профінансовано капітальні видатки на загальну суму 65 000,00 грн. ( придбання та встановлення твердопаливного котла в будинку культури с.Юркове) . По інших джерелах власних надходжень згідно довідки про надходження в натуральній формі поставлено на облік книги, отримані безоплатно на суму 23 052,00 грн. Крім того, придбано продукти харчування для проведення свята Кошиця в с.Тарасівка на суму 6 267,80 грн.

Станом на 01.01.2024 року  кредиторська заборгованість  відсутня.

 

                                                  Фізична культура і спорт

 

 «Забезпечення діяльності місцевих центрів фізичного здоров»я населення «Спорт для всіх» та прведення фізкультурно-масових заходів серед населення регіону»

По загальному фонду  заплановано кошти в сумі  30 000,00 грн. На проязі року кошти не були використані.

Житлово-комунальне господарство

 

На житлово – комунальне господарство   на 2023 рік передбачено 1 3 117 694,50 грн. по загальному фонду бюджету громади.

Використано – 2 467 754,30 грн.,що становить 79,15 % до плану, не використано 649 940,20 грн. 

Видатки спрямовано на «Організація благоустрою населених пунктів»

«Заробітна плата» видатки виконані на 72,56 % (план –147 400,00 грн., витрачено – 106 952,42 грн.,залишок 40 447,58 грн.).  .

 «Нарахування на заробітну плату» - 73,35% (план – 32 428,00 грн., використано – 23 785,90 грн., залишок – 8 642,10 грн.). 

 «Предмети,матеріали,обладнання та інвентар» видатки виконані на 85,28 % (план 1 387 866,50,00грн.,використано – 1 183 605,80 грн.,залишок – 204 260,70 грн.). Кошти використані на придбання  бензину, масла,запчастини до мотокоси, пісок, господарчі товари, придбано беззопилу та оприскувач для господарських потреб по для благоустрою територій сіл ТГ, закуплено баки для сміття в кількості 60 штук на суму  1 072 080,00 грн.

 «Оплата послуг, крім комунальних», оплачені послуги  по поточному ремонту та обслуговуванню вуличного освітлення, перевірку схеми включення та пломбування лічильників, підгортання сміттєзвалищ та інші роботи по благоустрою на суму 180 939,80 грн. при плані 300 000,00 грн., (залишок – 119 060,20 грн..), що становить 60,31 % до плану.

 «Оплата електроенергії» видатки виконані на  31,94 % (план 300 000,00 грн., використано -95 814,00 грн., залишок асигнувань – 204 186,00 грн.). Кошти не використані повністю у зв»язку з тим, що вуличне освітлення включили лише  у травні 2023 року. 

 «Субсидії та поточні трансферти підприємствам (установам,організаціям) заплановано видатки в сумі 950 000,00 грн. Дана сума передбачена  комунальному підприємству «Добробут» , які фактично використали  876 656,38 грн. У КП «Добробут» працює  6,5 шт.одиниць. Кошти в сумі 638158,33 грн. використані на:

Заробітну плату – 461 384,31 грн.

Нарахування на з/плату – 101 792,77 грн.

Предмети, матеріали, обладнання та інвентар – 313 119,30 грн.

Оплата послуг ( крім комунальних)  -  360,00 грн.

Крім того , по спеціальному фонду бюджету за КТПКВКМБ 0217670 « Внески до статутного капіталу суб»єктів господарювання»  профінансовано придбання  комунальним підприємством  навісного обладнання – грейферного обладнання та вилкового захвату на суму 133 000,00 грн.

У грудні 2021 року була створена пожежна команда, яка підпорядкована комунальному підприємству «Добробут» , де працює згідно штатного розпису 4,0 штатні одиниці.  Видатки затверджені « Забезпечення діяльності місцевої та добровільної пожежної охорони».

На утримання пожежної команди використано кошти в сумі 487 950,28 грн., з них на:

Заробітну плату – 328 081,86 грн.

Нарахування на з/плату – 71 794,66 грн.

Предмети, матеріали, обладнання та інвентар – 79 101,16 грн.

Оплата послуг (крім комунальних) – 8 972,60 грн.

Станом на 01.01.2024 року кредиторська заборгованість відсутня.

 

Економічна діяльність

«Здійснення заходів із землеустрою»

Видатки загального фонду на « Здійснення заходів із землеустрою» виконані на – 19,75 % (план 800 000,00 грн., факт – 158 000,00 грн., не використано – 642 000  грн.). Низький відсоток виконання пояснюється тим, що заплановане встановлення меж громади у 2023 році не відбулося.

  «Утримання та розвиток автомобільних доріг та дорожньої інфраструктури за рахунок коштів місцевого бюджету»

        Кошти в сумі 2 000 000,00 грн. заплановано по КЕКВ 2240 «Оплата послуг, крім комунальних» для поточного ремонту сільських доріг,  використані у 2023 році  на 98,79 % або 1 975 726,00 грн.

             «Виконання  заходів за рахунок  цільових фондів, утворених  Верховною радою Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування і місцевими органами виконавчої влади ».

Основний вид доходів цільового фонду –кошти самооподаткування. Використання коштів здійснюється відповідно до Положення про цільовий фонд Шевченківської сільської ради.

Видатки  виконані на – 13,33 % (уточнений план 125 457,10 грн., факт – 16 717,17 грн., не використано – 108 739,93 грн.). Низький відсоток виконання пояснюється тим, що фінансування заплановане на придбання предметів, матеріалів, сувенірів, тощо для проведення по селах громади свята День села, які в умовах воєнного стану не відбулися.

 «Предмети, матеріали, обладнання та інвентар» проведено видатків на суму 4 400,00 грн. при плані 80 000,00 грн., що становить 5,50 % до плану. 

 «Інші поточні видатки»  при плані 15 000,00 грн. використано 12 317,17 грн.(82,11%), залишок 2 682,83 грн. Кошти використані на сплату земельного , екологічного податку та штрафних санкцій.       .

Станом на 01.01.2024 року  кредиторська заборгованість відсутня.  

                                                          Інша діяльність

« Заходи із запобігання та ліквідації надзвичайних ситуацій та наслідків стихійного лиха » - видатки проведені на суму 68 700,00 грн. відповідно до плану в сумі 68 700,00 грн., тобто 100 % .

 « Заходи з організації рятування на водах » - видатки проведені на суму 5 828,50 грн. відповідно до плану в сумі 68 700,00 грн., тобто 100 %  згідно підписаного договору.

« Заходи та роботи з територіальної оборони » - видатки проведені на суму 36 605,00 грн. відповідно до плану в сумі 36 605,00 грн., тобто 100 %  згідно підписаного договору.

 « Охорона та раціональне використання природних ресурсів» Видатки спеціального фонду по даному КПК при плані 6 246,40 грн. було виконано на 90,29% або 5 640,00 грн. – придбано однорічні зелені насадження.

 « Резервний фонд місцевого бюджету»

Відповідно до статі 24 Бюджетного кодексу України  в сільському бюджеті  затверджено кошти резервного фонду в розмірі 2%  видатків загального фонду бюджету , що становить   753 260,00 грн. Кошти не використані на протязі 2023 року.

Кредитування

 

 Кредитування місцевого бюджету у 2023 році не передбачалось.

На протязі 2023 року наданих чи повернутих з місцевого бюджету кредитів по загальному та спеціальному фондах не було.

 Фінансування

 

 Фінансування місцевого бюджету на протязі року здійснювалось за рахунок залишку коштів,що склався на 01 січня 2023 року.

Фінансування місцевого бюджету на протязі року здійснювалось за рахунок залишку коштів, що склався на 01 січня 2023 року в загальній сумі 13 679 796,43 грн., в тому числі власні кошти – 9 762 328,84 грн., залишок коштів освітньої субвенції – 1 197 035,53 грн., залишок субвенції з місцевого бюджету за рахунок залишку коштів освітньої субвенції, що утворився на початок бюджетного періоду – 700 000,00 грн., залишок коштів субвенції з місцевого бюджету  на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету – 9 782,00 грн., залишок дотації  з місцевого бюджету на проведення розрахунків протягом  опалювального періоду за комунальні послуги та енергоносії, які споживаються установами, організаціями, підприємствами, що утримуються за рахунок відповідних  місцевих бюджетів  за рахунок відповідної додаткової дотації з державного бюджету -  999 100,00 грн.,  залишок дотації з місцевого бюджету на здійснення переданих з державного бюджету видатків з утримання закладів освіти та охорони здоровя за рахунок відповідної  додаткової дотації з державного бюджету – 968 550,06 грн., залишок коштів базавої дотації – 43 000,00 грн.  Всього розподілено коштів – 9 847 040,00 грн., в тому числі власних коштів – 8 438 158,00 грн., коштів  дотації з місцевого бюджету на здійснення переданих з державного бюджету видатків з утримання закладів освіти та охорони здоров’я  за рахунок відповідної додаткової дотації з державного бюджету – 400 000,00 грн., залишок залишок дотації  з місцевого бюджету на проведення розрахунків протягом  опалювального періоду за комунальні послуги та енергоносії, які споживаються установами, організаціями, підприємствами, що утримуються за рахунок відповідних  місцевих бюджетів  за рахунок відповідної додаткової дотації з державного бюджету -  999 100,00 грн. та залишок субвенції  з місцевого бюджету на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами за рахунок відповідної  сбвенції з державного бюджету – 9 782,00 грн. Із загальної суми розподілених коштів на власні видатки спрямовано 7 408 658,00 грн., як трансферт іншому бюджету  - 1 029 500,00 грн., а саме: на виплату заробітної плати з нарахуваннями спрямовано 105 088,00 грн.,комунальні послуги  та енергоносії – 999 100,00 грн.,   на капітальні видатки – 5 926 500,00 грн.( 5 671 500,00 – на власні видатки, 255 000,00 грн. – трансферт іншому бюджету) , на виконання  заходів, пов»язаних із збройною агресією – 1 973 146,00 грн.(1 213 146,00 грн. – власні видатки, 760 000,00 грн. – трансферт іншому бюджету), 418 924 000,00 грн. – інші власні видатки.

Оборотна касова готівка збережена.

 Кошти місцевого бюджету на депозитах не розміщувались, придбання державних цінних паперів не було.

Банківських позичок чи запозичень у 2023 році не було.

Місцевий борг відсутній, залишок непогашених  бюджетних позик відсутній.

Залишок коштів на кінець року складає 13 096 309,05 грн., в тому числі по загальному фонду бюджету та 12 990 918,04 грн., та 105 391,01 грн. по спеціальному фонду.

 

  Міжбюджетні трансферти

Загальний обсяг трансфертів від органів державного управління до бюджету Шевченківської сільської територіальної громади складає  20 903 576,10 грн. по загальному фонду. З них:

Базова дотація  (код 41020100)– 10 198 900 грн.

Освітня субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам (код 41033900) -  7 087 000,00 грн.

Дотація з місцевого бюджету на здійснення переданих з державного бюджету видатків з утримання закладів освіти та охорони здоров’я за рахунок відповідної додаткової дотації з державного бюджету –( код 41040200) – 228 800,00 грн.

 Додаткова дотація з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення повноважень органів місцевого самоврядування на деокупованих, тимчасово окупованих та інших територіях України, що зазнали негативного впливу у зв»язку з повномасштабною збройною агресією Російської Федерації (код 41021400) – 938 300,00 грн.

 Субвенція з місцевого бюджету на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами за рахунок  відповідної субвенції з державного бюджету (код 41051200) надійшла в сумі 6 835,00 грн.

Субвенція з місцевого бюджету за рахунок залишку коштів субвенції на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами, що утворився на початок бюджетного періоду – 2 304,00 грн. ( код 41051700).

 Інші субвенції з місцевого бюджету ( код 41053900) – 237 137,10 грн. надійшло.

Субвенція з місцевого бюджету на придбання шкільних автобусів за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету ( код 41058900) – отримано 2 204 300,00 грн., 700,00 грн. повернуто.

Загальний обсяг трансфертів з бюджету громади складає 2 897 554,03 грн., в тому числі по загальному фонду 2 692 554,03 грн. та 205 000,00 грн. по спеціальному фонду бюджету.

  « Інші субвенції з місцевого бюджету» по загальному фонду бюджету профінансовано видатків на загальну суму 2 632 554,03 грн.по  «Поточні трансферти органам державного управління інших рівнів». Надано субвенцій із бюджету Шевченківської сільської громади до бюджету Звенигородської міської громади:

Трудовому архіву м.Звенигородка - 30 000,00 грн. (на з/плату з нарахуваннями) на виконання заходів Програми підтримки та розвитку Трудового архіву Шевченківської сільської ради на  2023-2024 роки.

Звенигородській БЛІЛ – 320 000,00 грн. ( 300 000,00 грн. – оплата теплопостачання, 20 000,00 грн. – пільгові медикаменти) на виконання заходів Програми розвитку медицини в сільській місцевості на 2023-2024 роки.

Звенигородському інклюзивно-ресурсному центру – 4500,00 грн.( обстеження дітей) на виконання заходів Програми  підтримки діяльності інклюзивно-ресурсного центру Звенигородської міської ради на 2022-2023 роки.

Звенигородському КЗ ЦПМСД – загальна сума 1 699 442,03 грн., в тому числі на  утримання ФаПів та амбулаторії с.Шевченкове – 1628085,15 грн .на виконання заходів Програми розвитку первинної медмко-санітарної допомоги на 2023-2024 роки.

Обласному бюджету Черкаської області – 400 000,00 грн. на фінансування робіт та заходів з територіальної оборони на виконання заходів Програми розвитку територільної оборони на  2023-2024 роки.

Нововоронцовській селищній територіальній громаді Бериславського району Херсонської області – 178 612,00 грн. на придбання предметів, матеріалів, обладнання та послуг  для проведення відновлювальних робіт на об»єктах соціальної інфраструктури та на виконання заходів Програми притидії тероризму на території Шевченківської сільської територіальної громади на 2021-2025 роки.

По спеціальному фонду бюджету профінансовано видатків на суму 200 000,00 грн. до обласного бюджету Черкаської області на проведення робіт із будівництва, реконструкції та капітального ремонту обласних закладів та  та комунальних некомерційних підприємств охорони здоров»я, придбання для них обладнання, у тому числі медичного.

 « Субвенціїяз місцевого бюджету  державному бюджету на виконання програм соціально-економічного розвитку регіонів» профінансовано кошти по  загальному фонду бюджету – 60 000,00 грн. (10 000,00 грн. Управлінню СБУ України у Черкаській області для придбання паливо-мастильних матеріалів на виконання заходів Програми протидії тероризму на на території Шевченківської територіальної громади на 2021-2025 роки,  50 000,00 грн. на виконання Програми  функціонування та розвитку системи цивільного захисту,  пожежної та техногенної безпеки на 2021-2025 роки  для підрозділу 4 ДПРЗ ГУ ДСНС України у Черкаській області.)

По спеціальному фонду профінансовано видатків на суму 5 000,00 грн. для територіального сервісного центру № 7143 (філії  ГСЦ МВС)  на проведення капітального ремонту приміщення.

 

 

 Заборгованість бюджетних установ

Станом на 01.01.2024 року  кредиторська заборгованість відсутня. Обсяг дебіторської заборгованості – 10 758,00 грн. Це оплата вартості періодичних видань на 2024 рік. Інша дебіторська заборгованість відсутня.

                           Мережа, штати та контингенти бюджетних установ

 

На початок 2023 року затверджено структуру виконавчих органів ради,загальну  чисельність  апарату ради в кількості 43,0  штатних одиниць, з них 39,0 штатні одиці по виконавчому комітету та 4,0 штатні одиниці по фінансовому відділу. Фактично зайнятих посад – 34,0, з низ 3,0 –по фінансовому та 31,0 – по виконавчому комітету. Штатна чисельність збільшилася з 01 вересня 2023 року   згідно рішення сесії сільської ради від 28.08.2023 року № 31-8/VIII . До штатного розпису додалась 1,0 штатна одиниця  спеціаліста з безпеки в освітньому середовищі. На кінець року штатна чисельність склала 44,0 штатних одиниць, з них фактично зайнятих 35,0, вакантних – 9,0 ( заступник сільського голови, державний реєстратор,  головний спеціаліст у ЦНАПі (земельні питання) , спеціаліст з обслуговування комп»ютерної техніки , головний спеціаліст ( видатки),  водій та 3,0 кочегари.

По галузі «Освіта» станом на 01.01.2023 року штатна чисельність становить  80,97 шт. од., з них 33,22 штатні одиниці фінансувалися за рахунок коштів освітньої субвенції , 47,75 штатних одиниць – за рахунок власних коштів. У вересні 2023 року згідно рішення сесії сільської ради від 28.08.2023 року № 31-7/VIII введено 1,0 штатну одиницю асистента вихователя,  і на кінець року штатна чисельність становить 81,97 шт. од., в тому числі за рахунок коштів освітньої субвенції 33,22 шт.од., за рахунок власних коштів – 48,75 шт.од.

У Центрі надання соціальних послуг штатна чисельність працівників на початок та на кінець 2023 року становить 11,0 штатних одиниць.

У Ценрі культури та дозвілля штатна чисельність працівників на початок та на кінець року становить  16,75 штатних одиниць.

 

                                           Інша інформація

У 2023 році проводилась перевірка щодо правильності складання, затвердження та виконання кошторисів та планів використання коштів установами,що фінансуються із бюджету громади щоразу при внесені змін до розпису доходів і видатків бюджету.

          Протягом 2023 року вживалося ряд заходів, спрямованих на забезпечення виконання місцевого бюджету за доходами, щомісячно із бухгалтерією підприємств, у яких є ризик зменшення доходів, проводились уточнення щодо надходжень, домовленості щодо сплати податків,залучення додаткових джерел надходжень до місцевого бюджету, цільового та економного використання бюджетних коштів, виконання законів України, Указів Президента України, постанов Кабінету Міністрів України та інших нормативно–правових документів щодо фінансів та бюджету.Питання виконання місцевого бюджету щомісячно розглядались на оперативних нарадах, по результатах розгляду яких надано конкретні доручення головним розпорядникам коштів,іншим учасникам бюджетного процесу щодо залучення додаткових надходжень до місцевого бюджету та ефективного використання і дотримання жорсткого режиму економії бюджетних коштів. Виконання бюджету громади розглядалося щоквартально виконавчим комітетом та затверджувалось на сесіях сільської ради. У 2023 році проводилася перевірка правильності та достовірності бухгалтерського обліку комунального підприємства « Добробут»  у зв»язку із звільненням бухгалтера.                              

 

Соціальний захист

Для посилення соціального захисту та забезпечення додатковою соціальною підтримкою найбільш вразливих та незаможних верств населення шляхом поглиблення адресності при наданні матеріальної соціальної допомоги була прийнята Програма соціального захисту населення Шевченківської сільської ради «Турбота». З огляду на умови сьогодення, Програмою визначено  основні пріоритетні напрямки:

  • проведення інформаційно-роз’яснювальної роботи серед населення щодо змін,  нововведень у законодавстві України з питань соціального захисту;
  •  обстеження матеріально-побутових умов проживання громадян з метою вивчення їх потреб;
  • надання   матеріальної   допомоги   на   лікування,   в   т.ч.   на   проведення складних хірургічних операцій, лікування онкохворих;
  • надання матеріальної допомоги особам, які постраждали внаслідок     виникнення  пожежі, стихійного лиха та підтоплень;
  • надання одноразової матеріальної допомоги малозабезпеченим, непрацездатним,  багатодітним і неповним сім’ям, громадянам похилого віку, ветеранам праці, особам з обмеженими фізичними можливостями, іншим громадянам, які внаслідок недостатнього матеріального забезпечення потребують соціальної підтримки;

 - надання  одноразової  матеріальної  допомоги учасникам антитерористичної операції на сході України;

- надання одноразової матеріальної допомоги на поховання деяким категоріям громадян у випадках, передбачених законодавством.

Матеріальна допомога надається на підставі заяв громадян та з ініціативи виконавчого комітету сільської ради

Проведено компенсацію пільг зв’язку (3 абонента) в сумі 0,635 тис. грн. та відшкодування вартості пального на суму 2,8 тис. грн.., відшкодування вартості ліків для ліквідаторів ЧАЕС 4,7 тис. грн..

З 15.02.2019 року розпочала діяльність Комунальна установа «Центр надання соціальних послуг» Шевченківської сільської ради, штатна чисельність працівників якої становить 11 штатних одиниць.

Основними завданнями Центру є:

Проведення соціально – профілактичної роботи, спрямованої на запобігання потраплянню в складні життєві обставини осіб/сімей, які належать до вразливих груп населення;

надання особам/сім’ям комплексу соціальних послуг, яких вони потребують, відповідно до переліку послуг, затвердженого Мінсоцполітики, з метою мінімізації або подолання таких обставин.

У КУ «Центр надання соціальних послуг» Шевченківської сільської ради працює 8 соціальних працівників, на обслуговуванні яких перебуває 88 підопічних, котрим надаються такі послуги:

  • Придбання та доставка медикаментів, продовольчих та промислових товарів;
  • Допомога у дотриманні особистої гігієни;
  • Допомога в обробітку присадибних ділянок;
  • Організація заготовок продуктів харчування на зимовий період;
  • Організація забезпечення паливом, ремонту житла;
  • Вирішення за дорученням обслуговуваних громадян питань у державних та інших підприємствах;
  • Виклик лікаря, організація консультування громадян медичними фахівцями;
  • Допомога у прибиранні приміщення та інші послуги.

2 фахівці з соціальних робіт, які надають пслуги особам/ сімям, що опинилися у складних життєвих обставинах. На обслуговуванні фахівців перебуває 22 сім’ї.

Також, з метою врегулювання питання надання платних соціальних послуг КУ «Центр надання соціальних послуг» Шевченківської сільської ради жителям громади, сесією сільської ради прийняте рішення «Про затвердження тарифів на платні соціальні послуги, які надаються  Комунальною  установою «Центр надання соціальних послуг» Шевченківської сільської ради».

 

Освіта

З урахуванням соціальної значимості галузі «Освіти» і домінуючого обсягу видаткової частини бюджету ТГ на її утримання, ця задача є однією з  першочергових і найбільш актуальною для органів влади  ТГ.

Протягом  2023 року було забезпечено функціонування мережі закладів освіти, а саме:              1 – заклад загальної середньої освіти ЗЗСО до складу якого входить 1 заклад дошкільної освіти с. Шевченкове,  2- заклади дошкільної освіти в старостинських округах громади. 

З метою  реалізації прав громадян на здобуття дошкільної і загальної середньої освіти  забезпечується регулярне підвезення учнів та вихованців до місць навчання 1 шкільним автобусом. Безоплатне перевезення здійснювалося для  вихованців та  учнів громади, довозилось за угодою 114 дітей та 9 педагогічних працівників до загальноосвітніх та дошкільних закладів освіти.

2022 - 2023 навчальний рік заклади загальної середньої освіти закінчили 26 учнів, з них – випускники 9-го класу – 22 учнів, випускники 11- го класу – 4 учнів.

В закладах дошкільної освіти станом на 01.01.2024 року виховується 94 дітей.

За 2023 рік були передбачені заходи по утриманню та розвитку матеріально – технічної бази закладів дошкільної та загальної середньої освіти,   безоплатного харчування учнів пільгових категорій та дітей початкових класів, організації підвозу учнів, вихованців та вчителів. Особлива увага приділялась заходам безпеки.

Обсяг видатків по Шевченківській сільській раді по закладах освіти за 2023 рік складає: 18 854 626,00 тис. грн, в тому числі загального фонду бюджету – 9 482 813,00 грн., спеціального фонду – 9 371 813,00  тис. грн.

Достатня увага в Шевченківській сільський раді приділяється для забезпечення учнів закладів загальної середньої освіти та дошкільнят в садочках якісним харчуванням. Для дітей дошкільного віку організовано 3-разове харчування в розмірі 50 грн. на одну дитину ( батьки сплачують 40% від нарахованої суми). Учні 1-4 класів харчуються за рахунок місцевого бюджету у розрахунку 50 гр. на одну дитину. За рахунок місцевого бюджету також харчуються діти пільгових категорій: діти - сироти, діти з малозабезпечених сімей, діти учасників АТО, діти внутрішньо переміщених осіб, діти учасників бойових дій. Усі вихованці ЗДО охоплені гарячим харчуванням.

В закладах освіти дотримуються термінів умов зберігання та реалізації продуктів, що швидко псуються. Ведеться журнал температурного режиму в холодильниках. На харчоблоках зберігаються добові норми кожної страви до аналогічного прийому їжі із зазначенням дати і часу відбору проб.

Станом на 01.01.2024 року проведено капітальний ремонт покрівлі ЗДО «Калинка» ОНЗ «Шевченківський ліцей» Шевченківської сільської ради, та Капітальний ремонт Укриття ОНЗ «Шевченківський ліцей» Шевченківської сільської ради, встановлений твердопаливний котел в ЗДО «Тарасова колиска» с.Будище. Для організації підвозу дітей до опорного навчального закладу придбано ще один шкільний автобус. Також заклади освіти забезпечені резервним живленням(генераторами).

Для забезпечення державних гарантій на якісну освіту, соціальний захист та підтримку дітей, які потребують особливої уваги, корекції фізичного та (або) розумового розвитку заключений договір на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти шляхом проведення комплексної психолого - педагогічної оцінки розвитку дитини, надання психолого-педагогічних, корекційно - розвиткових послуг та забезпечення системного кваліфікованого супроводження фахівцями комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Звенигородської міської ради.

 

Охорона здоров’я

Головною метою заходів в цьому напрямку програми є забезпечення прав мешканців громади у галузі охорони здоров’я та підтримка закладів охорони здоров’я в усіх населених пунктах.

Обслуговують населення в громаді одна лікарська амбулаторії загальної практики сімейної медицини Звенигородського ЦНПМСД  і  шість ФАПів в селах: Боровикове, Юркове, Будище, Пединівка, Тарасівка, Демове, що входять до складу КП "Звенигородський центр ПМСД".

Разом за 2023 рік на утримання зазначених закладів громада надала фінансування з сільського бюджету в сумі 1717,8 тис.грн. (стимулюючі виплати працівникам закладів охорони здоров’я, що розташовані на території громади, та оплата за енергоносії).

Також медичні послуги мешканцям громади надає КП " Звенигородська БЛІЛ Звенигородської міської ради, на утримання якої сільською радою надано субвенцію в сумі 320,0 тис. грн.  в т.ч 300,0 тис. грн.. – оплата теплопостачання, 20,0 тис. грн. – пільгові медикаменти.

 

Культура та мистецтво

Процес розвитку української нації, її духовного відродження, традиції мови, значною мірою  залежить від ефективності роботи закладів культури, що знаходяться на території громади та входять до складу Центру культури та дозвілля Шевченківської сільської ради (створений 15.02.2019 р. № 3-6/VII), які спрямовують свою діяльність на збереження та розвиток культурної спадщини, зміцнення  матеріально-технічної бази, збереження матеріалів, пам'яток, пам'ятних місць, військових поховань.

Центру культури та дозвілля Шевченківської сільської ради  ( ЦКД) представляють:

1. Будищенський структурний підрозділ ЦКД Шевченківської сільської ради;

2. Боровиківський структурний підрозділ ЦКД Шевченківської сільської ради;

3. Пединівський структурний підрозділ ЦКД Шевченківської сільської ради;

4. Тарасівський структурний підрозділ ЦКД Шевченківської сільської ради;

5. Юрковецький структурний підрозділ ЦКД Шевченківської сільської ради;

Бібліотеки:

1. Шевченківська публічна бібліотека – філіал ЦКД Шевченківської сільської ради;

2. Боровиківська бібліотека – філіал ЦКД Шевченківської сільської ради;

3. Будищенська бібліотека – філіал ЦКД Шевченківської сільської ради;

4. Пединівська бібліотека – філіал ЦКД Шевченківської сільської ради;

5. Тарасівська бібліотека – філіал ЦКД Шевченківської сільської ради;

6. Юрковецька бібліотека – філіал ЦКД Шевченківської сільської ради;

 

На забезпечення діяльності будинків культури  та бібліотек із сільського бюджету профінансовано 2 370,0 тис.грн. Основна частина видатків спрямована на виплату заробітної плати з нарахуваннями для працівників клубних закладів та на оплату комунальних послуг і енергоносіїв.

В 2023році проведені поточні ремонти приміщень будинків культури в с.Будище, с.Пединівка, с.Тарасівка та с-ще.Юркове

Благоустрій території та поліпшення стану довкілля

Основним завданням щодо реалізації заходів з благоустрою населених пунктів Шевченківської громади у  2023 році було забезпечення належного утримання та поліпшення санітарного та естетичного стану підвідомчої території. 

В усіх населених пунктах Шевченківської сільської ради протягом 2023 року проводились роботи по благоустрою.

  Протягом 2023 року проведені роботи, з викошування бур’янів, карантинних видів рослинних алергенів та дикорослої порослі, по вулицях населених пунктів, узбіччі доріг, парках, скверах, дитячих ігрових майданчиках.

Кожної весни здійснюються планові та косметичні ремонтні роботи пам’ятників та братських могил на території Шевченківської сільської ради.

Також протягом 2023 року проведено роботи з забезпечення утримання та поточного ремонту мереж зовнішнього освітлення в населених пунктах громади.

Були проведені роботи по благоустрою території кладовищ, довезення піску до кладовищ.

Здійснено роботи щодо впорядкування сміттєзвалищ та посадкою зелених насаджень.

Проведена закупівля сміттєвих баків в кількості 60шт.

 

Земельні відносини

Протягом 2023 року землевпорядником  сільської ради прийнято та зареєстровано 155 заяв щодо вирішення питань землекористування або землеволодіння, які були розглянуті на засідання постійної комісії з питань земельних відносин, природокористування, планування території, будівництва, архітектури,охорни пам'яток, історичного середовища, благоустрою та надзвичайних ситуацій. Підготовлено та винесено на розгляд сесій 37 проектів рішень, що стосується земельних питань.

Проведено обстеження земельних ділянок щодо вирішення земельних спорів. Систематично проводяться роботи щодо дотримання правил благоустрою територій суб’єктами господарювання.

За рахунок коштів місцевого місцевого бюджету Шевченківської  сільської ради розроблена та затверджена документація по інвентаризації земель на суму 20,4 тис. грн..

Розроблена та затверджена документація встановленню меж населених пунктів 45,0 тис. грн.

Крім того виготовлена технічна документація з землеустрою двох об’єктів ПЗФ на суму 40 000,00грн.

Також проведені роботи по встановленню меж територіальної громади на суму 120000грн.

В зв’язку з воєнним станом не було проведено роботи по інвентаризації водних об’єктів комунальної власності громади та виготовлення паспорта на водний об’єкт Центральний в с. Пединівка.

Також частково проведено облаштування місць відпочинку  в паркових зонах с. Тарасівка та  с. Шевченкове.

Залишилося не реалізованим просування земельних ділянок для розміщення сонячних електростанцій в с-щі Кононове – Івасів та с. Шевченкове та  встановлення інформаційних табличок біля туристичних і культурних пам'яток.

На належному рівні здійснюється прийом громадян.

 

Дорожньо-транспортний комплекс

Для ремонту доріг комунальної власності в 2023 році було використано суму в розмірі 1 975 726,00 грн. Частково проведений ямковий ремонт асальто-бетонного покриття та влаштування ділянок дорів з біло щебеневим покриттям.

 

Розвиток ринку внутрішньої торгівлі та надання побутових послуг населенню.

 

Захист прав споживачів протягом року виконавчим комітетом сільської ради в межах своїх повноважень проводилась робота щодо:

а) забезпечення неухильного додержання суб'єктами підприємницької діяльності вимог законодавства щодо якості та безпеки товарів, захисту прав споживачів, порядку заняття торгівельною діяльністю та правил торгівельного обслуговування населення;

б) розгляду скарг і звернень, надання консультацій, роз'яснень споживачам;

в) підвищення інформованості населення з питань захисту їх прав як споживачів (публікації на сайті сільської ради).

Реалізація продовольчих та непродовольчих товарів, надання послуг громадського харчування населенню територіальної громади здійснюється через 23 заклади торгівлі, різного підпорядкування, та 2 заклади харчування «Гостинний двір» і «заклад харчування с. Тарасівка».

Також на території відкрили свою діяльність два сітьових супермаркети «Файно-маркет» та «Аврора».

 

Адміністративні послуги.

Центр надання адміністративних послуг розпочав свою роботу 14 лютого 2020 року                    ( рішення 15-10/VII). Центром надається 261 адміністративних послуг.

  • 558 – у сфері реєстрації місця проживання, в тому числі із видачею довідок (витягів) про реєстрацію місця проживання;
  • 591 – послуги у сфері соціального захисту (допомоги - 308, пільги - 58, субсидії – 181, тощо), в тому числі видача довідок внутрішньо - переміщеним особам - 34 та оформлення відповідної допомоги - 10;
  • 614 – інші послуги (довідки про склад сім’ї - 379, характеристики, інші види заяв та звернень - 235).

 

Соціальна робота з сім'ями, дітьми та молоддю,

розвиток фізичної культури і спорту

Головною метою цього пункту Програми є раннє виявлення та облік сімей, які опинились у складних життєвих обставинах, підготовка до самостійного життя, соціальна адаптація, соціальний супровід дітей - сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, соціальна підтримка сімей, в яких під опікою/піклуванням виховуються діти-сироти, діти, позбавлені батьківського піклування, забезпечення соціальних заходів, спрямованих на вихід сімей із складних життєвих обставин.

На території Шевченківської сільської ради проживає близько 671 дитина. На кінець 2023 року на обліку в службі у справах дітей перебуває 9 дитей, які опинились складних життєвих обставинах, 15 дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування (на обліку 2 дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, які прибули з інших територій та проживають на території Шевченківської сільської ради), з них: 17 - під опікою та піклуванням.

На квартирному обліку перебуває 5 осіб з числа дітей - сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування.

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь